Шо не кажи, а таки з шостим сином у Володимира Мономаха не склалось. Шлявся Юрко (Довгорукий) де не попадя, дєлал нєрви угро-фінам, збаламутив людей, та ще й втнув якогось дзена там нове село для угрів - з ісконно угрською назвою - Москва. І церкву поставив. Звичайно не таку золотоверху і справжню, як у батька в Києві, а так собі, сарай берьозавий, який лиш через кілька сот років
кам'яною кладкою обклали, щоб не впав, та побілили вапном, і гордо назвали бєлакамєнной. Та все ж, молитись язичникам було вже де.І їм, курва, сподобалось. І захотіли вони замість корита розбитого - хороми княжі, як Юрко про батька розповідав. Але це ж будувати треба... А хто ж збудує, якщо їм навіть колиску рюзькава міра Москву, та й то русичі збудували, як врємянку по первах, такий собі мисливський будиночок, Хонка. І давай вони бігати довкола - тирити майно сусідське. А самим збудувати й в голову не стрільнуло ні разу.
От же ш! Жили собі люди в своєму болоті, своїх пісень співали, кабанчиків полювали. Так ні, прибрело до людей, цей шибеник Юрко і збаламутило їх. Шостий все таки, все старші брати вже розібрали, лишилось лиш болота північні йому. І почало розказувати їм, що угрофінська рєчь це село і лише руська мова - це круто.
...Просто не вийшов шостий син у Мономаха, таке ледаче було, що й мову людей, до яких прибився вивчити не хотів.
Вони взяли та й повірили пройдосі, такий незвичний зайда був. Активний і язикатий. І назвали мову - язиком. В честь чарівно балакучого язика Долгорукого. І став він божевільно популярний у туземців. Просто тільки ж акцент місцевий то не викоріниш! Ну не можуть шокать ті, що все життя чьокали. Та й хисту до вивчення мов нема. Тому й вийшла така суміш, що не дуже то мову руську й нагадує, як не старались.
Та так повірили і набрались цієї пихи надуманої від Юрка (парити всім як говорити круто, а все інше це холопське село і странноє нарєчіє, та гойдатись по світу і тирити майно тих, хто пригрів на ночівлю), що вже півсвіту розікрали і ще не зупиняються...
Та так повірили і набрались цієї пихи надуманої від Юрка (парити всім як говорити круто, а все інше це холопське село і странноє нарєчіє, та гойдатись по світу і тирити майно тих, хто пригрів на ночівлю), що вже півсвіту розікрали і ще не зупиняються...
Одним словом, мораль цієї байки така:
Як стругаєте вже дітей по шестеро, то будьте ласкаві, знайдіть час і виховати їх, а не лише зробити аби було. Щоб байстрюками по світу не гасали гаспиди, та не шкодили людям. Бо буде горе потім нащадкам.
Як стругаєте вже дітей по шестеро, то будьте ласкаві, знайдіть час і виховати їх, а не лише зробити аби було. Щоб байстрюками по світу не гасали гаспиди, та не шкодили людям. Бо буде горе потім нащадкам.
Немає коментарів:
Дописати коментар